160302

Idag är Elias 11 månader.
Min lilla bebis, vart har tiden tagit vägen? 
Det känns helt orealistiskt att han skulle börja på dagis nästa månad. Det ska han ju inte nu heller men förstå dom som inte har råd eller möjlighet att vara hemma med barnet längre. Får ont i magen av det, han är ju alldeles förliten för att kunna göra sig förstådd och förstå varför han ska bli lämnad där. Sen tycker jag generellt att deras inskolningstid är helt orealistisk. Man vill väl att ens barn ska kunna känna trygghet med personalen man lämnar barnet med, och det bygger dom inte upp på några få dagar.


Det är för övrigt helt sjukt vad jobb som trillar på en när man väl har hittat något.
Idag var jag och pratade med ett till ställe, där är det isf extra timmar som kommer bli. Men vi får se vart allt slutar. Jag ska börja på det andra stället först och börja lite smått sen köra på hela sommaren och sen får man se hur mycket jobb det blir. Jag vill ju faktiskt ha tid med min familj även om det såklart är skönt med extra pengar :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0