160210

Sista dagen som mammaledig är gjord, nu är det Kajs tur att vara hemma med Elias, jag vill helst inte att han ska börja på dagis innan han är typ 2 år men 1 1/2 känns iaf realistiskt.
Om man inte kan jobba om varandra/plugga på distans.

Jag har iaf a-kassa nu, så är ju hemma på dagarna men ska och prata med ett jobb nästa vecka så förhoppningsvis får jag börja jobba timmar nu och sen mer vart efter. 

Elias ammar ju fortfarande och vill hellre det än mat, även om vi försöker se till att han äter frukost och sen mat två ggr om dagen. Även om han inye alltid äter så mycket så pillar han iaf.

Det tråkigaste är att jag fortfarande måste följa med honom och sova, han vägrar sova ensam och somnar inte för kvällen med kaj.
Inte super kul att vid kl 8 gå in i sovrummet för att få honom att somna. Det är extra tråkigt eftersom min reumatism spökar, så alla dom här extra timmarna i sängen gör att när jag väl ska sova så har jag redan ont och sover kanske 4 timmar om natten.

Just nu ligger jag och kollar på suits från början, jag kollade på white collar från början också. Bra serier båda två, även om den senare serien innehåller fler snygga killar ;)

Elias har fått två tänder nu, han har även gått två steg mellan bord och soffa men det räknas inte. Annars så tycker han mest om att skälla på katterna :) 

Först roppar han tisss, sen ajj aj ajj! Eller schyyy och viftar med fingret.
Han kan knäppa med fingrarna också, han har sett att vi gör allt ovanstående mot Stig och lillen när dom bråkar eller gör hyss.






Kommentarer
Postat av: M

Nattningen kommer troligtvis lösa sig när du/ni slutar amma. Jag hade samma problem och när jag slutade amma så sov bebis gott i 12 timmar i sin egna säng direkt. Förvånad och utvilad mamma! :) Lycka till med jobbet!

2016-02-10 @ 23:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0