151016

I onsdags så var Elias och jag i stallet. Vi mötte upp alla bookarna och Madde jag och Moa-Louise tog en ridtur medans småttingarna fick ligga i vagnen. Elias va mindre nöjd i början ett under att lilla Mira kunde sova ;)

När vi vände och red tillbaka så upptäcker jag att ser står en ko bakom ett dass där den inte va när vi red förbi förut. Så jag roppar först på skoj att den har rymt, men den ser jag när den sätter av i full galopp att den har rymt!
Så Madde sak försöka rida förbi ung tjuren men så fort hon börjar komma nära så tänker den göra utfall.
Då försöker BM mota iväg den så den ska springa in i hagen igen men då sätter den av i full galopp mot vagnen där Mira och Elias ligger... BM får kasta sig emellan och skrika mot ung tjuren så den tvärvänder kanske 1 m från BM.
Efter mycket om och men så springer den iaf in i sin hage igen. 
Då ser man att bonden inte har satt för grinden ordentligt utan satt det i system att han ska kunna ta sig ut så för att inte ha sönder stängslet.
Det här är stora köttkor vi pratar om så det är inte så kul att möta dom när man är ute och det är mörkt.
Dessutom går Sörmlandsleden där så det är ju mycket folk som vandrar där.

Så igår ringde jag kommunen för det är dom som hyr ut gården, jag tänkte att dom vill väl att en gård dom hyr ut ska skötas ordentligt. Men dom sa bara att jag får ringa polisen. Så när jag sitter där och inte kan komma hem ska jag ringa polisen och vänta i hundra år, det tar alltid sjukt lång tid innan polisen kommer och spc om det bara gäller ett löst djur. Jag blev fruktansvärt irriterad och påpekade att det är ju inget som polisen kommer åka ut på, kan inte dom som fastighetsägare skicka ett brev bara och skriva att han måste förstärka grinden så dom inte kan rymma?!

Dom skulle iaf ringa upp idag igen!

BM gick och knackade på huset men dom ville inte öppna och hjälpa oss få bort kon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0