151117

Tiden bara springer iväg, snart är det jul och jag har redan börjat få lite panik med allt som ska köpas...


Vi har ju haft lite problem med att Elias inte  vill äta mat, men nu har det gått bättre peppar peppar! Han äter det vi äter så jag mixar det lite lätt bara med en stavmixer, han gillar när det är lite bitar i maten inte helt slät som barnmaten är som man köper. Så nu har jag fryst in mat i iskuber och sen har jag över dom i en påse och skriver vad det är i, smidigt. Han äter inga mängder men han kräks inte hysteriskt och han gapar efter mer. Så än så länge har han spagetti och köttfärssås och köttfärslimpa potatis brunsås och morötter. 
Super smidigt att bara plocka fram en liten kub och värma, en liten isbit räcker gott och väl åt honom så ni förstår att han inte är någon stor ätare ;)

Ringde till akassan idag också, känns som jag måste skicka in alla papper till dom så sånt är klart när man ska sluta vara föräldraledig. Sen kollade jag upp hur mycket jag får jobba utan att behöva säga till.
Jag får jobba 79timmar/månad tills Elias är 2 år utan att min a-kassa blir förändrad. Då kan dom skriva av månaden som att jag är föräldraledig fast jag inte tar ut föräldra dagar.

Måste kolla med försäkringskassan också hur det set ut där, har för mig att man bara är "skyddad" tills barnet fyller 1 år.. 

Det är mycket att tänka på!

Kommentarer
Postat av: madde

Din sgi är skyddad tills han fyller ett och efter det måste du ta ut 5 dagar i veckan och sen skydda den genom att vara inskriven på Ams eller jobba lika mycket som du gjorde innan föräldraledigheten. 6 månader kan man jobba halv tid utan att den försvinner. Så har jag förstått det

2015-11-17 @ 14:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0