150526

Alltså idag är jag en såndär gnällkärring. 
Varje dag när vi är ute och går så går vi förbi ett hus där någon har slagit sönder ett källarfönster, dom som bor där har satt för frigolit på insidan men allt glas ligger kvar över hela vägen. Hur kul är det att gå där med hund och barnvagn?
Så idag när vi ska ut och gå ikväll så ska jag plinga på och fråga om dom har en borste jag kan få låna eftersom det ligger glas över hela vägen.
Borde det inte vars husägarens ansvar att se till att glaset blir bortplockat? Det har legat där i säkert 3 veckor.
Nu kanske ni tänker att sluta gnäll och gå över på andra sidan. Absolut det tänkte jag också när jag gick på min morgon promenad, det va lättare sagt än gjort kan jag säga för på andra sidan så har dom låtit sina buskar växa vilt så man kan inte gå med en barnvagn och hund där. Knappt ens bara med barnvagnen.
Och det måste jag nog ändå säga att det där med buskar som växer över hela gångbanorna det är ju något jävla fenomen för det är så på otroligt många ställen! Det är sånt man stör sig på när man är mamma ledig och är ute och går hela dagarna.

Så en tredje sak som också är fruktansvärt störande och äckligt!!! Det är att man fortfarande får röka på balkongen, igår hade vi öppet på balkongen och mellan våran bolkong och grannens så är det 50cm. Igår blåste det tydligen åt vårt håll för all rök kom in i våran lägenhet, skapligt störande när dom går ut och röker var 10e min.
Ännumer störande när man har en bebis som man vill kunna köra ut på balkongen i vagnen efter att man vart ute och gått och han fortfarande sover.

Det är inte det att vägen svänger och därför blir trottoaren mindre utan det är busken som går mer och mer ut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0