150521

Alltså obehagskänslan när det kommer en kvinna och ringer på dörren och frågar om vi har tvättid bokad idag, jag svarade nej det har vi inte men vad står det för nummer på tavlan? Då sa hon nr 6 och jag sa att jag tyvärr inte visste vem som har det numret. Hon stod kvar ett tag till och jag fick lixom verkligen säga hejdå och stänga dörren.

5 min senare så ringer hon på dörren igen och frågar om jag har en hund, Ja det har jag säger jag då.
Då säger hon att det är hennes hund. För hennes hund blev stulen när hon va i Kosovo och hälsade på.
Jag skrattar bara först och tänker att hon måste ju skämta, då säger hon att hon vill se hunden, jag förklarar då att han är inte här utan det är mina föräldrars hund. Men jag såg ju hunden när jag va här förut säger hon då, jag skrattar igen och säger att nej det va katten du såg hunden är inte här och du får ändå inte se hunden för det är våran.
Hon ger sig ändå inte och tjafsar vidare så tillslut blir jag förbannad och säger att du är ju inte riktigt klok och kommer du hit igen så ringer jag polisen.
Sen stänger jag dörren men hon står kvar utanför och pratar.


Känns jävligt obehagligt att jag ska gå ut och gå med Ragge och Elias ensam om hon kommer och får för sig att hon ska ta honom, eller dom kanske till och med är flera stycken som kommer.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad obehagligt 😮

2015-05-21 @ 13:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0