150325

Våffeldagen!
Får se om jag får äta några våfflor idag eller inte.
Jag har ju haft pankakor som mat ett tag, åt det 5 ggr på typ 2 veckor.
Till lunch blir det iaf pannbiffar som Kaj står och gör nu :)

Måste iaf köpa grädde om jag ska få våfflor.
 
 
Dom har ju bytt fasaden osv på vårt hus för ett tag sen, eller dom började för ett år sen om inte mer och blev klara för någon månad sen, om det nu ens är klart? Det är alltid något mer som ska fixas helatiden fast dom sagt att det är klart.
Hur som helst, dom har iaf förstört hela baksidan.
Gräsmattan där barnen (Ragge) ska leka är mer grus än gräs det ligger spik/skruvar massa plast saker som är skräp, Sandlådan som dom flyttade på ligger slängd på mitten av gräsmattan bara själva ramen som dessutom är sönder, där sanden från sandlådan ligger hittade Kaj en kniv.
"Grillplatsen" är full med spik den också och så är bänken som står där helt sönder.
Asfalten som är på baksidan är helt sönderkörd, lampan som är till ingången funkar inte, det sitter inte ens en lampa i den dom har bara satt på ett lock över sladdarna.
Det med lampan sa jag till om för 1 månadsen senast direkt till vaktmästaren eftersom han ändå var här och fixade översvämningen i tvättstugan.
Men den kommer väl aldrig bli fixad.
Med tanke på att asfalten är helt förstörd utanför är det ett under att ingen har brytit benen när man går där, för man ser ju ingenting när man kommer på kvällen.
Det är kul att dom kan höja hyran på allt men dom tar inte hand om fastigheten ordetnligt.
Jag menar, när våran ugn gick sönder så fick vi en ny precis likadan bättre begagnad från 90-talet fast utan några barnspärrar som dessutom gnisslar när det blir varmt/något kokar.
Vårt badrum måste vara från 80-talet, kaklet är sprucket badkaret är snuskigt och inkaklat toaletten sitter inte fast ordentligt i golvet osv...
Jag bara LÄNGTAR tills vi kan flytta härifrån till något eget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0