150122

Det här med Gravidpeng är en DJUNGEL!
 
Eftersom jag jobbar på bemanning så har jag ju ingen fast månadslön utan det varierar från ställe till ställe man blir placerad på, just nu har jag i snitt 8" mindre än vad jag hade när jag jobbade natt på ericsson vilket suger.
Detta gjorde att jag fått lite små panik över hur fkassan räknar ut min mammapeng.
Så idag ringde jag iaf och frågade och jag hade en super trevlig handläggare.
Hon förklarade det iaf så att min arbetsgivare får fylla i arbetade timmar och lön för varje månad 12 månader bakåt i tiden och sen räknar dom ut ett snitt på det. Så då borde jag inte få en jätte dålig mamma peng ändå.
Jag har haft sån otrolig ångest över det här, känt att jag kommer aldrig kunna sluta jobba för då kan vi inte leva.
 
Hon tyckte även att jag ska be min arbetsgivare fylla i ett intyg om att jag inte kan byta arbetsuppgifter (så man får gå på ledigt tidiagre än 10 dagar innan bf) direkt eftersom dom har 30 dagars handläggningstid på allt sånt. även om jag inte har tänk att gå 60 dagar innan så sa hon att det är bra att skicka in det innan så allt är klart om jag måste gå på ledigt.
 
Så imorgon ska jag ringa till Sandra och be henne fylla i papper som behövs till fkassan och så hoppas jag att allt går så snabbt och smidigt som det kan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0