150111

När man inte kan somna så ligger man och funderar en massa.
Idag har det vart mycket bebistankar så är väl därför. 
Vi köpte kudde och täcke till plusset på Ikea men på dom står det att det är 12 månader +. 
Hur har ni anda med barn gjort med kudde och täcke?
Läste att dom kunde kvävas av täcket och att det är farligt för att dom inte kan reglera värmen genom att ta av sig täcket?

Sen den där bb väskan, vad ska man packa när ska man börja packa osv?
Jag har ingen koll alls på saker känner jag! 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Kudde för nyfödda från tex rätt start, finns i barnbutiker. Sen när barnet vänder sig till mage ta bort kudden och ha utan.
Täcke är onödigt och alldeles för stort, körde med en skön lätt filt som inte var risk den hamnade över ansiktet när det behövdes. Man har ju oftast hel pyjamas på dem, eller en sovpåse ibörjan.

Jag använde inte hälften av sakerna jag hade med mig men sköna kläder att slappa i till sig själv och pappan😄 toalett o dusch saker som inte lukar för starkt, stora bindor, vi hade rum utan tv på bb,så kanske nått att sysselsätta sig med om man stannar kvar några nätter.
Några kläder till bäbis, mössa, overall,
Filt, napp.
Kommer inte ihåg riktigt vad jag packade men vet att vi använde blöjorna från bb iallafall.
Nått att dricka och äta på till förlossningen som ger lite energi.
😄

2015-01-11 @ 09:49:53
Postat av: Jessi

Jag tycker ni ska göra det som känns bäst för er! Vi har fått höra att dom ska ha kudde, dom ska inte ha kudde osv.. Vi köpte en kudde men den har ännu inte blivit använd då hon sover mellan oss. Och hemska tanke - hon använder mitt täcke! ;) Och du - packa väskan när du känner för det! Jag är ju heelt ny på området men alla har så mkt att säga till om hela tiden. Gör som ni vill, blir nog bäst så ^^

2015-01-11 @ 10:46:34
URL: http://lindforsjessi.blogg.se
Postat av: Madde

Freja hade ju täcke när hon låg på NEO och då fick vi aldrig höra något om att de var farligt att dom inte skulle kunna reglera värmen. Men kudde började vi inte använda först hon växte ur sitt babynest, eftersom hon sov i de i sin säng:) Men gör de som känns bäst för er :) Allt tankar och funderingar kommer nog falla på plats så fort plusset är ute :)

2015-01-11 @ 12:56:35
URL: http://madelenestrahlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0