140528

Hästen är halt.
Hade ju ute IngeBjörn som skulle kolla igenom Geo innan jag satte igång henne.
Tur var väl det.
Han fick inte veta innan varför hon vart skadad bara att hon stått ca 1 år.
Så han vill se hur hon rör sig så jag fick gå ut och springa 20 m.
Det första han säger är att jag hoppas innerligt att det inte va Vänster fram som skadan satt på för isf är hon inte frisk
0,5-1 grads hälta.
Jag blir bara så sur, hon kan omöjligt ha vart frisk när Strömsholm var ute om hon är halt igen.
Hon har blivit skrittad och gått i hagen.
 
Jag nämde att det står i journalen att det va kapraltunneln och då blev han nästan förbannad för det är  något som inte går att vila bort utan måste opereras.
Det är en vanlig operation men min häst är för ung för att göra den än så länge.
 
Blir ändå sur, om strömsholm hade sagt det att det går att operera men du måste vänta 2 år så hade jag väl förmodligen inte låtit henne stå kvar på Trolldal, då hade jag kunnat ta ett föl under den tiden.
 
 
Så nu har jag begärt alla journaler och röntgenbilder så ska jag skicka dom till veterinären som IngeBjörn har på sin station för ett andra utlåtande.
Jag orkar seriöst inte mer.
Tycker dessutom jävligt synd om Geo!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0