131121

Du e la go!


Jag är en sån människa som gillar att ge bort saker. Det behöver inte alltid vara dyra saker utan bara något som man kommer ihåg sen en tid tillbaka att personen sagt att den behöver osv..

Eller bara helt enkelt för att göra en person glad, skicka en blomma ett brev eller så.
Alla är såklart inte som mig men i min värld är det sånt som jag själv skulle uppskatta så då tänker jag att dom säkert också skulle bli glada.

Anyway, såg på FB en sida om folk som inte har råd att fira jul i Sverige, och då va det en familj från katrineholm som va med.
Jag funderar på hur många familjer det egentligen är här i katrineholm som kanske inte ens har råd med julmat eller att köpa julklappar. 
Jag och många fler har ju faktiskt råd att skänka 250kr utan att det ens märks på ens konto. Och förstå om alla gjorde det vad många av familjerna som skulle kunna få julmat iaf?
Jag känner bara att jag har haft en sån himla tur med min uppväxt som alltid haft det bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0