121026

Jaha, då va olyckan framme igen.
Skulle ut och rida med Geo idag och jag vet inte riktigt vad som hände men hon blev rädd för något och slet loss ett grimskaft och jag vet inte hur men hon slog upp höger framben över knät ett 10 cm långt hack och punkterade en artär.
Kan väl säga att jag hade skaplig panik och kräktes av allt blod som pulserade ut.
På 30 sekunder va hela benet fullt av blod och inte fick jag tag på någon veterinär.
Jag har nog aldrig haft sån panik och ångest, det här hände vid halv 5 halv 6 hade jag fått tag på veterinären och hon kom ut. Nu ikväll vid halv 11 hade det iaf lugnat ner sig med forsandet av blod. Jag hoppas hoppas hoppas att hjärtat står upp och mår bra imorgon bitti när jag kommer till stallet.
Veterinären skulle komma ut imorgon också på dagen och kolla till henne.

Ibland hatar jag allt som har med djur att göra. Iaf när det innebär smärta som man inte kan göra något åt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0