Uteritt

Red ut alldeles ensam på min bäbis idag.
Hur underbart va inte det då?
Tog pallen och hoppade upp på gårdsplanen sen så bar det av.
Kom massa bilar och annat men hon va så lugn och fin.
Kom en bil i typ 60km han såg oss lååångt innan men inte fan saktade han ner
och naturligtvis va det där det va massa stora stenar så Geo envisades med
att gå mitt i vägen.
Fick henne att gå i kanten till slut och svor för mig själv om ungjäveln som inte
kunde släppa på gasen 200m.
Nästa gång ska jag ta reg numret kolla upp vem som äger bilen och skära sönder däcken.
Så ska vi se hur fort du kan köra sen!
Aldrig bitter ;)


Skar mig dessutom på något i stallet precis när jag va klar för att hoppa
upp märkte jag det.
Hästen va full med blod i huvudet och hela min hand va ner blodad.
letade desperat efter ett plåster men hitta inget så tänkte att
det får bära eller brista.
Såg på tv en gång om en kille som hade ett sår och stoppade ner handen i
en svettig hockey handske, dom fick amputera fingret.
Men dååå kom jag på att pappa hade gett mig en första hjälpen väska
i kotten, och tro på sjutton att det fanns plåster däri.
Men nu har jag fått plåster av farmor också som jag ska ta med.
Det går inte för sig att bloda ner överallt.
Och absolut inte att amputera ett finger!



Godnatt sms är redan avklarat.
Lite spänning inför helgen så att säga ;)

dags att sova!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0