i dont feel sorry for you

Mitt i allt surrande så blir jag förbannad på annat
än det faktum att min dator låter som en jävla traktor
eller lastbil.

Lata jävla människor gör mig förbannad.
Det finns inga jobb att söka fine, eller jo några
men med tanke på hur många som söker dom så finns det
inte så många jobb.
Anyway, skriver man in sig på Ams, och har vart med i 3 månader
så får man gå på möten 1 gång i veckan där dom tar fram nya
jobb som har kommit ut och "uppdrag" dom har fått som inte läggs ut
på internet.
Okej det låter inte så lockande, men går manpå mötena och sköter sig
söker sina jobb osv, så får man iaf ca 2000kr i månaden som stöd
för att man söker jobb.
Och då blir jag förbannad på dom som inte bara skriver in sig.
Då får man skylla sig själv att man inte har några pengar.
Det är väl typ som studiebidrag eller något.



Och nu när jag har fått ut lite av allt jag stör mig på
så kanske jag kan stänga av min traktor och få sova lite.
Jaaa tack!


Kommentarer
Postat av: Madde

Har du tänkt på att de inte bara handlar om att få pengar, utan att ha något att göra under dagarna träffa andra människor. Pengarna är en vis del men den största är att kunna komma ut och få arbeta, lära och få använda sig av sitt huvud! Så tycker inte du ska klaga på folk dom inte vill skriva in sig på af för de är verkligen ett ställe man helst vill slippa och då vill hellre folk sköta de på sitt eget sätt. Och som jag har itne klagat på att inte ha pengar utan att ha ett jobb att gå till varje dag de är de jag vill..

2010-03-25 @ 23:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0