Stadsmissionen katrineholm

Det har vart mycket prat på Tv om alla hemlösa
hur dom förfryser fötterna och att det hade vart lätt att åtgärda
bara dom har ett par varma skor på sig.
Jag mår dåligt påriktigt av det här.
Jag vet folk som är hemlösa kommer in kunder man ser dom på stan osv.
Självklart vill väl inte jag släppa in dom i mitt hus bara för att jag tycker så synd om dom.
Men jag tycker endå att det borde finnas en "Stadsmission Katrineholm"
Någonstans dit man kan ta kläderna skorna osv som man inte använder.
Något ställe som man kan skänka pengar till?
Det ska bli rekord kallt ute i år, vart sover dessa människor då?
Man kan säker gå till Kyrkan och lämna kläder som man inte använder så
kan folk som inte har något hem osv gå dit.
Men är det inte ett så pass stort problem att dom borde få ha en egen organisation?



Nu ska jag sova.
Jobb imorgon, 1000kr på att jag kommer drömma mardrömmar om
någon hemlös stackare, eller att jag är en och förfryser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0