Bättre tider

Eftersom det kom en MASSA snö igår.
Okej kanske inte så mkt men det snöa iaf massor och länge.
Så tänkte jag tillbaka på tider från förr, jag vet inte varför.
Jag låg i badkaret och lyssna på musik och från ingestans
börja jag tok garva.


Jag kan inte vart gammal, va när vi hade våran gråa fula
opel som inte alltid gjorde som man ville.
Mysan och jag va iaf ute och åkte med den, det va massa snö och
december, dags att hugga en gran!
Så vi åkte ut i skogen mot bjurstorp förbi mot claestorp, in i skogen
och alla granar är fulla med snö så man ser inte hur dom ser
ut om dom är snygga eller glesa, anyway, vi har en skruttig yxa
som vi hugger ner den där granen med, vilket inte går snabbt och smidigt
och jag lovar att jag va nära på att kissa på mig för jag skratta så mkt.
Sen när vi ska lasta upp den där jävla granen på taket så går det helt okej.
vi knyter grimskaft runt allt och precis när vi har börjat åka iväg
så kommer det en bil och stannar oss.
(För er som inte vet så får man inte hugga granar hur man vill!)
Vi hade dock tur det va bara en vänlig gubbe som undra om vi behövde
hjälp med att få fast granen ordentligt och sen kunde vi åka vidare.
När vi kom hem och granen hade torkat upp lite va Mysan väääldigt besviken.
Granen va inte alls så snygg som den va i skogen den va gles och
heltenkelt inte en snygg gran...

Varför gör jag inte såna hyss längre?!
Allt va så mkt roligare på den tiden...


Nu ska jag läsa..

Kommentarer
Postat av: M

Hahaha! Det där hade jag nästan glömt... Sjukt kul!

2009-11-09 @ 14:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0