Lagom är bäst, eller?

Kollat på debatt, väldigt vuxet, extra poäng till mig!
Anyway, va om programmet "jag ska bli stjärna"
som handlar om barn som vill bli bäst inom sin idrott.


Endel verkade väldigt bekymrade över det hela att barnen tränade
12 timmar i veckan, då va det träning tävling fysträning osv.
Ungen verkade ju lycklig av det 11 år och glad.
Förstår inte vad som är så illa över att han vill bli bäst
och hans föräldrar stöttar honom i det här.

Jag hade vart överlycklig när jag va 6 år om jag hade
fått vara i stallet 12 timmar i veckan, man kan ju inte
tvinga ett barn att bli bra och hålla på med sporten om den inte tycker
det är roligt. tycker den inte det om 10 år så fine, men så länge
den tycker det är kul så låt ungen va..


Men i landet lagom kanske man inte får ha dom drömmarna om att bli bäst
eftersom det är så pass få som egentligen blir så bra.
Bättre att ge ungen en kalldusch så den slutar tycka det är kul och
va inspererad ha ett mål osv och bli en av alla andra soffpotatisar ist...
Det blir säkert bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0