Hemma igen

Idag har det inte vart min dag..
Först va tåge försenat så jag missade den bussen som jag skulle ta
för att komma till sjukhuset, fine det måste gå fler bussar.
Går och ställer mig vid buss stationen där min buss ska komma men
den åker förbi... vilken lycka!
Då kommer det fram en kinesgubbe som är uteliggare eller något.
Ganska söt va han dock...
Så han ville hjälpa mig att hitta rätt. bra där
Vi hittar rätt hållplats efter att jag har förklarat på svenska/kinesiska
att jag ska till sjukhuset.
Så vi hittar bussen och ser att den ska gå 28, bra då har jag gott om tid på mig.
24 över kommer det en annan buss och kinesen frågar och tycker att jag ska åka med den
men gubben säger att det kommer en som går till sjukhuset 28 över.
BRA!
Men när klockan är 25 och ingen buss har kommit får jag panik och
får ta en taxi.
Kul jul, 100 kr på 3 mins bilresa...

Well well...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0