Rasistiska Invandrare

Idag på mötet så satt det en tjej framför oss.
Hon är från spanien (tror jag) och är iaf invandrare
pratar med brytning och säger ord i fel ordning osv.
Idag överraskade hon mig.
Vi har nämnligen en kille som ser ut som en talliban.
Och när han kom in så vände hon sig om till oss och sa
något i stil med att hon va rädd för att han skulle ha en bomb
eller något liknanade...
Sen kom det massa andra skämt om den stackaren.
( jag kan väl inte skylla ifrån mig helt som tack vare henne
började nynna på Dr Bombay taxi driver )

Men det kändes ändå lite underligt att höra det från henne.
Hon borde ju endå veta vad han går igenom eftrsom hon också är invandrare.
Fast det kanske är mer okej att invandrare säger sådana saker om varandra än att
en svensk säger något sånt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0