Faderskapstest

Okej jag är inte gravid men hade en diskussion med någon
som sa att jag va en nöt när jag sa att man inte kan göra faderskapstest innan
ungen har ploppat ut.
Eller kan det är klart man kan på något vis
men inte på något vis som görs.

Så du kanske borde läsa på lite om blommor och bin

FRÅGA:

Kan man göra ett faderskapstest innan barnet är fött?

SVAR:
Faderskapsutredningar genomförs av socialtjänsten i den kommun man är medlem i. Själva faderskapstestet går till så att barnet och fadern lämnar blodprov som skickas för DNA-analys. Man kan inte göra testet innan barnet är fött. Provtagningen kan genomföras tidigast i samband med förlossningen.

För mer utförlig information rekommenderar jag dig att vända dig till socialtjänsten i din kommun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0