Cleopas

Okej så här är det.
Om ni ska köpa en häst, ta med er någon som vet lite om hästar.
Se till att priset inte är överdrivet, det är en levande varelse den kan dö.
Se också till att hästen har dom muskler och kapacitet som du betalar för.

Va ute med Carro idag till hennes häst.
Jag förstår inte hur någon kan säga att dom har ridit
och tränat hästen i 6 månader när den ser ut som en av
hästarna som dom i animal cops skulle beslagta.
Så longerar iaf hästen lite först utan sadel sedan med
sen ska jag sitta upp....

Jag hinner inte ens få benet över sadeln förrens han drar iväg
så typ åker av landar på fötterna blir förbannad hämtar hästen
och sitter upp, denna gången hann jag landa i sadeln innan han drog...
Men på kortsidan så typ gör han vääärsta svängen sadeln och jag med den åker på tvären.
Jag landar i gruset heeeelt sönder grusad...
Hästen trampar sönder sadeln så att sitta upp igen va inte att tala om.
Hämta longerings gjorden och spände in han med allt möjligt
sen fick han gå där och skämmas.
Ska ut imorgon också och se om han skämms.
Då kanske det kan bli en bild på odågan också ;)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0