Den makalösa manicken

Har  vart iväg med syster Elin och Carro.
Trevligt trevligt..
Åkte en sväng till julita och åt glass.
Sen åkte vi förbi Elins stall också.

Sen när vi åkte i bilen så kommer en låt på som
jag hörde när jag va typ 10.
Det va min favoritlåt som jag aldrig mer hörde för
jag viste inte vad den hette.
Men nu fick jag veta det så nu är min lycka gjord :P

"Titta här står en manick som ser rätt konstig ut
Det är en jätte stor mojäng med en förnicklad strut.
Här är ett kugghjul och propelrar så vitt jag kan se,
kanske du kan vara så hygglig och förklara va det är?

Jo alltså strömmen kommer in igenom hålet där
Och går sen vidare i verket fram till motorn här.
Som får driva den här cykelpumpens...
Pistong
Som sen nu blåser på propellern så propellern går igång.

Den går hit den går dit, den går runt en liten bit.
Den startar på ett kick det är en makalös manick"


;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0