Duschen

när jag stod i duschen förut så hörde jag på tv om någon liten pojke
som hade blivit mobbad i skolan och nu
krävde skolan på skadestånd....
STOP tänkte jag är det inte dom små ormynglen som mobbade honom som ska betala?
Hur snäll är han mot dom andra ungarna om han kräver skolan på pengar.
det finns väl ingen skola som har pengar så det flödar över.
Och nu ska alltså den här skolla få ha en budget på ingenting när han har fått sina pengar
Ingen ny sandlåda för dom barnen.
Kräv grodynglens föräldrar på pengarna om du nu måste ha pengar.

och när jag endå är igång så kan jag ju passa på att skriva att
Jag tycker kanske inte att någon har rätt att ta bort någons mediciner men hey,
10 miljoner om året som ett sjukhus ska betala?
Vet den människan att sammtidigt som han får leva kanske han tar livet på 100 tals människor för att dom inte har råd att annställa någon ny läkare, eller köpa den där nya maskinen.
Man kan kanske inte sätta ett värde på det sättet men han kunde överleva med andra mediciner
Bara inte jobba som snickare, Herregud, bli kontorsnisse
Han är 20 år och har ätit dom medicinerna sen han va 14, 60 miljoner har han alldså redan blivit värd.
och han lär ju leva tills han är iaf 70 alltså hur många mer miljoner som helst.

Jag är störd men jag tänkte att hur mycket pengar finns det i hela världen och hur mkt människor
finns det i hela världen?
om man delar det lika, ungeför så mkt borde varje människa vara värd om man ska
sätta ett värde, alltså LIKA MYCKET.
Men så blir det uppenbarligen inte om mediciner ska kosta 10 miljoner om året och
gammlingarna ligga och dö av liggsår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0