Köp en bok av...

Henning Mankell idag, imorgon eller om en vecka.
Jag blev iaf glad när jag läste på Aftonbladet att han
skänker 15 miljoner från sin egnaficka, eller mer sin fru också.
För att bygga en barnby, jag tycker att det va fint gjort.
Har man redan allt man önskar sig, varför ska man då ha 10 lyx villor till
eller 100 väskor till för oändliga summor.
Vad kan vara värt mer än att skänka någon annan trygghet
och en chans i livet?

Jag blir alltid glad när jag jobbar och ser folk, barn vuxna och ungdomar
skänka en 10a, en 1 krona eller en 5a i bössan för världens barn.
Dom gör något för att hjälpa dom här utsatta barnen.
Sen finns det snor rika människor.
som vist dom har också jobbat ihop sina pengar.
men till vilket syfte?
Vad hjälper det seriöst, att Zlatan springer och sparkar på en boll?

Hjälper det forskningen mot cansern?
Hjälper det barnen att han får 360 miljoner för att sparka på en boll?
medans dom svälter ihjäl?
Ibland måste jag påstå att världen har en skev bild av vad som är viktigt.
Nu vet inte jag om Zlatan kanske hjälper sitt hemland med pengar eller
andra barnbyar eller om han hjälper någon alls.
Men det är endå så sjukt mycket pengar, för något som inte ens är ett jobb?
Han får sina pengar genom att folk spelarbort sina pengar.
Vist endel vinner dom också.

Seriöst, vem mår bra av 10 lyxhus 1000 skor
och oändliga mängder modekläder som dom bara andvänder engång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0