150522

Igår va en dag av kaos.
Efter vi fick rings polisen tre gånger för att tanten inte gav sig. Hon ställde sig ivägen för trappen när kaj och jag kom och skulle gå ut med Elias, det är något jag aldrig kommer ta att bli trängd när jag håller i mitt barn.

Så vi ringde igen till polisen, dom sa att dom inte hade någon bil att skicka men dom kände igen hennes namn och gav mig numret till psyk och ville att jag skulle ringa till dom så att dom skulle komma och hämta henne. 
Jag ringde till det nummer jag hade fått och förklarade läget men dom kan inte komma och hämta någon om inte polisen ringer och först är där och gör ett gripande.

Gick in i porten igen och då kom hon ut från sin dörr igen och skulle börja tjafsa, jag bröt i princip ihop gick ut och ringde 112, eftersom det nu va ett "pågående brott" jag förklarade läget att  hon har trackaserat oss under dagen att jag är rädd för att gå upp och ner från min lägenhet, att hon är psykiskt sjuk (eftersom hon på 114  14 berättat det för mig och vi redan innan har misstänkt det) att hon ställde sig ivägen för att hindra oss från att gå ut ur trapphuset medans vi höll i våran 7 veckors bebis osv. Men hon sa bara att hon kan ta en anmälan och om hon gör något mer får vi ringa igen.
Jag började gråta ännumer för det känns så fruktansvärt att dom inte kan skicka en polisbil som tar hand om henne så vi kan känna oss trygga i vårt hem.
Kaj blev förbannad när han hörde att hon sa att dom inte har någon att skicka för det va inget polisärende just nu.
Så han tog telefonen och frågade om hon skulle vara tvungen att hugga någon av oss med en kniv eller putta ner oss för trappen innan dom ska kunna komma? Och så frågade han om det va så viktigt att vara ute och skjuta mopeder så dom inte kunde skicka någon att ta hand om henne, då sa hon att hon skulle kolla med sina kollegor. 
Sen när hon kom tillbaka så sa hon att dom väljer att inte skicka någon polis till platsen. Kaj begär då att få prata med någon som bestämmer över henne eftersom hon tydligen va tvungen att fråga sina kolegor, han blir kopplad till deras polischef som direkt säger att dom kommer skicka polis till oss. 3
Min senare va polisen på plats, så från att det inte finns någon bil till att dom kunde vara på plats på 3 min?!

Dom som kom var iaf hur trevliga som helst dom såg väl på mig att jag va rädd och uppgiven. Kaj va mest bara förbannad och hade inte vi haft Elias när vi skulle gå ner så hade han nog slagit ner henne nästan för hon gav sig inte.
Vi fick poliseskort upp för trappen och sen gick dom ner till henne. Efter några minuter så kom den ena polisen upp igen och berättade att hon inte har alla hästar hemma och kommer få följa med dom, hon kommer inte få sova hemma inatt och dom kommer köra henne till psyk. Vi stod och kollade i fönstret och såg när hon åkte iväg 30 min senare. 

Idag ringde vi hyresvärden och berättade om vad som hade hänt ( polisen va väldigt mån om att vi ligger på hyresvärden om att dom måste göra något åt henne att vi inte kan bo där hon bor) Dom ringde upp mig senare på dagen och berättade att hon är intagen på psyk och kommer vara där en längre tid, ca 3 veckor trodde hon. Men hon visste inte om dom kunde avhysa henne. Så vi ska väl ringa till hyresgästföreningen och kolla vad vi kan göra. Jag vägrar bo här om hon ska bo kvar, jag vill inte vara med om en till psykos hon kanske får för sig att Elias är hennes barn.

Men jag blev jävligt sur över att det är en känd person hos polisen att ha psykiska problem och när vi ringer in flera gånger om att hon fortsätter "trackasera" oss och dom ändå inte kan skicka en polisbil, jag menar att vi har ju några bilar i katrineholm och det är ju inte så att alla va ute på andra saker. Jag hade vägrat sova i lägenheten om hon hade vart kvar.

Nu kan vi iaf sova lugnt i några veckor.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lita inte på att hon stannar! Vi har en bekant som blev inlagd de sa minst 4-6veckor o troligen upp mot 3månader! Redan efter en vecka lät de henne åka buss hem själv från Nyköping till kholm till sin lägenhet. Helt sjukt! Hon har fått permission flera ggr bara över dagen men hallå!!! Då måste dom ju skicka med en skötare inte fan åker hon tillbaka dit om ingen tvingar henne så blev henens son som fick se till stt hon åkte tillbaka efter varje permission... Sämsta vården ever

2015-05-23 @ 10:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0